Obnašanje asfaltnih zmesi pri nizkih temperaturah v povezavi z dimenzioniranjem voziščnih konstrukcij

Med najbolj razširjene poškodbe na vozišču sodijo razpoke, ki nastanejo zaradi utrujenosti materiala, temperature ali neustrezne podlage. Vgrajena asfaltna zmes naj bi imela lastnosti, ki bi preprečevala tovrstne poškodbe. V tem prispevku se bomo osredotočili na razpoke, ki nastanejo v asfaltni plasti pri nizkih temperaturah. Določitev lastnosti asfaltnih zmesi pri nizkih temperaturah, tj. odpornosti asfaltnih zmesi proti razpokam pri nizkih temperaturah, se izvaja z dvemi razlinimi vrstami preskusov: z enoosnim nateznim preskusom pri nizkih temperaturah in z ohlajevalnim preskusom ob preprečeni deformaciji. Z enoosnim nateznim preskusom pri nizkih temperaturah ugotavljamo odpornost asfaltnih zmesi na natezno obremenitev zaradi obtežbe. Pri ohlajevalnem preskusu pa simuliramo obremenitev asfaltnih zmesi ob hitrih negativnih temperaturnih spremembah zaradi vremena. Preskus utrujanja pri nizkih temperaturah predstavlja simulacijo ohladitve voziščne konstrukcije ob istočasni prometni obremenitvi.

V Sloveniji iz dobljenih rezultatov SMA je v splošnem ocena obnašanja preskušenih asfaltnih zmesi pri nizkih temperaturah dobra.

V prispevku smo predstavili na podlagi naših podatkov odvisnost med obnašanjem asfaltnih zmesi pri nizkih temperaturah in dimenzioniranjem voziščnih konstrukcij po TSC.

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.