V ceste so vložena zelo velika finančna sredstva. Zato jih je potrebno ohraniti v stanju, ki bo omogočilo varno, udobno in gospodarno uporabo. Problem, kot je hrup, to onemogoča. Omenjen problem širjenja hrupa med pnevmatiko in vozno površino ne moremo popolnoma preprečiti, lahko pa ga zmanjšamo vendar, če to želimo narediti, je potrebno poznati njihovo vedenje.
Hrup med pnevmatiko in vozno površino nastaja delno zaradi ustvarjanja vibracij na strukturi pnevmatike (interakcija med pnevmatiko in vozno površino) in delno zaradi gibanja zraka v praznih prostorih na območju kontaktov. Ta dva dela sta največja povzročitelja nastanka hrupa med pnevmatiko in vozno površino. Akustična upornost podlage je lastnost vozne površine in vpliva na širjenje izvornega zvoka v smeri sprejemnika.
Na mejni ploskvi med pnevmatiko in vozno površino posamezen mehanizem ustvarja energijo, ki se širi kot zvok. To so izvorno povzročeni mehanizmi. Obstajajo pa tudi karakteristike na mejni ploskvi med pnevmatiko in vozno površino, kjer se ustvarja energija, ki se pretvori v zvok in širi močneje. Te karakteristike so opredeljene kot zvočno povišani mehanizmi.
ZRMK | Centri dejavnosti | Profil podjetja |
---|---|---|
Center za materiale in konstrukcije Center za bivalno okolje, gradbeno fiziko in energijo Center za geotehniko in geologijo |
Gradbeni inštitut ZRMK d.o.o. Dimičeva 12, 1000 Ljubljana Tel: + 386 01/280 81 81 E-pošta: info@gi-zrmk.si |
|
![]() ![]() |