Hrup na voznih površinah

V ceste so vložena zelo velika finančna sredstva. Zato jih je potrebno ohraniti v stanju, ki bo omogočilo varno, udobno in gospodarno uporabo. Problem, kot je hrup, to onemogoča. Omenjen problem širjenja hrupa med pnevmatiko in vozno površino ne moremo popolnoma preprečiti, lahko pa ga zmanjšamo vendar, če to želimo narediti, je potrebno poznati njihovo vedenje.

Hrup med pnevmatiko in vozno površino nastaja delno zaradi ustvarjanja vibracij na strukturi pnevmatike (interakcija med pnevmatiko in vozno površino) in delno zaradi gibanja zraka v praznih prostorih na območju kontaktov. Ta dva dela sta največja povzročitelja nastanka hrupa med pnevmatiko in vozno površino. Akustična upornost podlage je lastnost vozne površine in vpliva na širjenje izvornega zvoka v smeri sprejemnika.

Na mejni ploskvi med pnevmatiko in vozno površino posamezen mehanizem ustvarja energijo, ki se širi kot zvok. To so izvorno povzročeni mehanizmi. Obstajajo pa tudi karakteristike na mejni ploskvi med pnevmatiko in vozno površino, kjer se ustvarja energija, ki se pretvori v zvok in širi močneje. Te karakteristike so opredeljene kot zvočno povišani mehanizmi.

 

Preberi več

 
 
 
STRINJAM SE

Spletna stran uporablja piškotke za boljše delovanje

Z brskanjem po naši spletni strani se strinjate, da lahko uporabljamo piškotke, ki so namenjeni vaši boljši uporabniški izkušnji na naši spletni strani. Za lastne potrebe analitike uporabljamo Google Analytics, ki v ta namen namesti piškotke (izbriši GA piškotke). Več o piškotkih.